Kundcase | Dacar
LogoBrandbookHemsidaPowerpoint mallar

Dacar

De allra flesta företagen har någon form av logotype som kanske placeras på en bil, en t-shirt, produkter och hemsida. För de allra flesta är det inte så mycket mer än så. Det handlar om igenkänning.


Brandbook eller grafisk profil

Man kan vässa till det lite och ge företaget en profil. Då får du flera alternativ av logotyper som fungerar i olika sammanhang. Du får ett urval av fonter som ska användas enligt en beskrivning. Du får färger med konverteringar till olika system för bred användning och skisser på hur allt kan användas. Så gjorde vi för Dacar och några exempel visas på denna sida.

Beroende på företag och varumärke så finns det många steg till att gå för att försäkra sig om att varumärket inte används fel.

Du kan välja ett varumärkeskoncept, som vi kallar ”Brand Book”. Ny logotyp, med illustrerat märke och tagline som tillsamman berättar en lång intressant historia samtidigt som det ger betraktaren en vägledning kring framtida ambitioner. Allt inrymt i varumärket som helhet. En Brand Book förklarar och vägleder ett komplett koncept.